mandag, april 05, 2010

F.A.B.

F.A.B. er en roman av Beate Nossum og Lene Wikander. Jeg fant den på Bruktbokhandelen, og jeg kjøpte den vel aller mest fordi jeg syntes bandet boken handler om hadde slikt et genialt navn; Motorsagmascara. Nesten hele boken er skrevet som e-poster mellom Dina og Benni, frontfigurene i Motorsagmascara. Disse e-postene er fra de siste månedene før de to forsvant. Ingen vet hvorfor de forsvant, om de var frivillig eller om det er noe kriminelt med i bildet. Journalisten Silje får lese alle e-postene i håp om at hun skal finne ut noe mer.
Denne boken var egentlig aller mest rar. Det virker jo som om boka skal handle om forsvinningssaken, men det virker det som om forfatterne har glemt underveis. Man får aldri noe svar på noen ting, og det synes jeg alltid er høyst irriterende. Selve e-postdelen er underholdende nok, og det beste hadde kanskje vært om de bare lot det være med det, og bare sett bort fra hele forsvinningsopplegget. For innledningen gjør at du forventer å få noen svar som du altså ikke får, og hadde de bare droppet innledningen og avslutningen, og bare tatt med e-postene, tror jeg nok at jeg ville likt boka bedre.

Siden jeg ikke fant et bilde av bokomslaget av akseptabel kvalitet, får dere nøye dere med et bilde fra weheartit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar