tirsdag, mars 31, 2009

Sitteunderlag av stålull

På vår skole har hele ungdomsskolen kunst og håndtverk (også kjent som knus og hærverk) sammen. Da er det 5-6 forskjellige grupper som alle er innom i løpet av skoleåret. Og de siste seks ukene har jeg vært på strikkingm og der har vi strikket sitteunderlag:Jeg ble ganske fornøyd med resultatet, men det kunne kanskje vært litt mer kvadratisk. Vi la opp 80 masker, og det var nok litt i meste laget. Kunne heller hatt litt færre masker, og strikket det litt lengre. Men, men, sitteunderlaget er ferdig og levert inn, så nå venter jeg bare på å få karakter. Det er forresten strikket i Cortina, og det er et helt greit garn. Bortsett fra det grå garnet! Å strikke med det kjentes nesten ut som å strikke med stålull. Dessuten luktet garnet skikkelig sau...

Til slutt nålefiltet jeg et hjerte som jeg festet på sitteunderlaget etter at det var tovet.

Oi, nå kom jeg plutselig på at jeg skulle jo skrive dette innlegget raskt, for jeg driver egentlig og leser til en prøve om Sør-og Nord-Amerika. Ja, ja da får jeg vel avslutte nå da. Da kan jeg rekke å lese i 15 minutter før jeg må gjøre meg klar til innebandy-trening :)

3 kommentarer:

  1. He-he. Stålull, du :-)
    Sitteunderlaget ble skikkelig fint - ikke minst med det turkise hjertet, så her må lærerne bare klaske til med en god karakter. Gleder meg til vi skal på tur igjen!

    SvarSlett
  2. Dette burde gi deg en god karakter. Sitteunderlaget var skikkelig flott - det pyntet veldig mye med det turkise hjertet. Synes også at grått garn ofte lukter sau. Det har vel ikke gjennomgått så mye behandling som garn i andre farger.

    SvarSlett
  3. Oppskrift på det flotte sitteunderlaget? Går det an å forklare hvordan man nålefilter et hjerte? ;) Jeg er fersk i strikkinga! ;)

    SvarSlett