mandag, oktober 04, 2010

En fin skrivemaskin

Av og til treffer man borti skoletimer som er ekstra kjedelige. Da kan man for eksempel lese fine blogger for å få tiden til å gå. Når man leser fine blogger er det fryktelig lett å finne fine ting man ønsker seg. For eksempel kan man lese om folk som har fått seg skrivemaskin, og plutselig komme på at "Ja, jeg ønsker meg også en skrivemaskin!".

Og plustelig har punktet "Gammeldags skrivemaskin i fin farge" hoppet opp til førsteplass på ønskelista. Når jeg tenker meg om så er kanskje alle skrivemaskiner gammeldagse?

Så, hvis noen har lyst til å gjøre meg veldig glad, ønsker jeg meg altså veldig, veldig, veldig en fin skrivemaskin. I hvilken som helst farge bortsett fra svart. Og helst ikke hvit. Så, altså, "HOST, MAMMA, HOST!", skrivemaskin.

Jeg har bedrevet litt forskning, og funnet ut at det finnes riktig mange fine skrivemaskiner på eBay, såeee.
Hvis jeg hadde en skrivemaskin skulle jeg skrevet brev til fine folk, og skrevet små historier og hengt opp på veggen. Det hadde vært fint det. Bare litt over elleve uker til bursdag, og så noen flere dager til jul!

4 kommentarer:

  1. Som du hoster, vennen min. Skal jeg kjøpe en eske Repsils Double Action til deg?
    I gamle dager, da mor var ung og elektrisk skrivemaskin med rettetast var moderne og storveies, måtte man strikke for å holde ut de kjedeligste gymnastimene. Og det skal jeg hilse og si at det ble MANGE pastellfargede gensere i pusemykt garn i løpet av tre år!

    Kom med ønskelisten din jo før jo heller ;)

    SvarSlett
  2. Ja, kjøp litt Repsils du. Og bare sånn for ordens skyld, drømmeskrivemaskinen min er ikke elektrisk :)Og ønskeliste er på vei. Det aller beste hadde jo selvfølgelig vært hvis jeg hadde en skrivemaskin å skrive den på. Til neste år kanskje :)

    SvarSlett
  3. No måtte jeg mimre tilbake til mine første skoledager på videregående med skrivemaskin. Fikk en gammel skrivemaskin som bråkte noe infernalskt, skulle tro man prøvde å komme gjennom både vegger og tak når den var i bruk, og den var ikke eletrisk. Rettetast hadde den og. Det var tider det..... :-)

    Koselig at noen ønsker seg skrivemaskin i dag også da, og disse her var jo riktig lekre. Den rosa og så var det ikke en med blomster på der også? Håper du får en da, og at tiden til bursdagen går fort. :-)

    SvarSlett
  4. Jeg ønsker meg skrive maskin jeg og, har sett mange på finn.no og skal skjekke ebay nå :P

    SvarSlett