torsdag, oktober 28, 2010

Fin OD-torsdag

I dag er skolen min med på Operasjon Dagsverk, hvor elevene skal jobbe en dag, og gi pengene de tjener til aksjonene. Aksjonen sørger så for at pengene kommer til nytte for ungdommer i fattigere land. I år går pengene til å sørge for blant annet bedre utdanning, i slumområder i brasilianske storbyer. Noen elever skaffer seg jobb i firmaer/bedrifter, mens andre jobber hjemme med husvask eller lignende. Jeg var hjemme og bakte brød og støvsugde.

Etter å ha sovet to timer lengre enn vanlig, noe som var skikkelig godt, spiste jeg frokost som bestod av frukost-knekkebrød med brie, en veldig god kombinasjon!
Så satte jeg den første av to brøddeiger.
Mens den forhevet, støvsugde jeg. Pjusken er fryktelig redd for støvsugeren, og så snart den skrus på, vil han ut,ut,ut. Bare se:
Men jeg blir fryktelig varm og tørst av husarbeid, og da kan det være fint med et glasse eple-og-pære-saft. Drukket med sugerør.
Så bakte jeg litt videre. Til sammen ble det åtte brød.
Og til slutt lagde jeg meg vafler til lunsj. Vafler med havregryn, etter denne oppskriften. De ble skikkelig gode!

Nå gleder jeg meg over at det bare er én skoledag igjen, og så er det helg. Juhu!

1 kommentar:

  1. Du har virkelig klart å hygge deg med husarbeidet :)
    Takk for innsatsen!

    SvarSlett