tirsdag, mars 16, 2010

Lærer'n

Siden jeg henger litt etter med planen min om å blogge alle bøkene jeg leser, kommer det nå ennå en bok, Lærer'n av Frank McCourt. Boka handler om forfatterens egne opplevelser som lærer på yrkesskoler i New York. Boken er skrevet som en historie, og han forteller også litt om privatlivet sitt. Jeg likte selve boken godt, men det irriterte meg grundig at det ikke var satt anførselstegn når noen sa noe. Det gjorde det ganske vanskelig å henge med i hvorvidt det kun var tanker eller noe som ble sagt høyt. Men, som sagt, en bra bok.

Jeg leste den på norsk, selv om bildet er av den engelske utgaven. Jeg fant bare ingen bilder av den norske som var gode nok til å bli akseptert. Nå sitter jeg på skolen og venter på bussen, og så er det fiskekaker til middag. Juhu (i fall du skulle tro det skal ikke dette leses med et entusiastisk tonefall. Snarere uten tonefall i det hele tatt...). Kanskje jeg skulle lese litt mens jeg venter. Jeg har endelig kommet i gang med å lese New Moon på spansk. Og denne gangen er det faktisk spansk!

2 kommentarer:

  1. Vi er mange som syns fiskekaker er juhu, med tonefall.Til og med entusiastisk sådan.

    SvarSlett
  2. Er bare en ting å si, du er en Lesehest!!! Hvordan du får tid til det innimellom skole, lekser og annet, er mer enn jeb begriper. Men kos deg du. Lesing er kjekt da.

    SvarSlett