onsdag, mars 03, 2010

Er det for tidlig å skrive ønskeliste nå?

Jeg har funnet ennå mer jeg ønsker meg, og synes at jeg trenger (tror jeg fant det her), og nå lurer jeg bare på om det er for tidlig å begynne å skrive ønskeliste til jul? Jeg mener, det er jo bare, hmm, la meg telle... bare ca. 9 måneder til vi begynner på desember! Jeg kan jo i hvert fall begynne å tenke på ønskeliste. Det skader ingen. Rent bortsett fra at jeg bruker unødig mye hjernekapasitet på det, i stedet for å fylle hodet med diverse nyttig kunnskap. Men i hvert fall, her er det jeg har funnet, to par vakre øredobber fra Accessorize:
Ooh, så fine. Og slett ikke så dyre heller, hvis jeg husker rett. (Liten pause mens jeg slipper inn en katt. Herregud som han kan rope. Hvis man ikke visste bedre kunne man jo tro han virkelig var i nød. Og selv om jeg egentlig vet bedre synes jeg like synd på ham hver gang, og styrter til for å slippe ham inn i varmen.) Ok, katt trygt plassert på det varmekabelvarme kjøkkengulvet med snuten i matfatet. Og jeg kan gå tilbake til mitt egentlige tema, som var... eeh, nei det vet jeg sannelig ikke.
Nei, man da kan jeg vel egentlig bare gå over til å skrive engelskstilen min, som vel strengt tatt er hakket viktigere enn å sitte her og skrive pjatt. Jeg skal skrive en tekst om global oppvarming. Det er altså så ensformige oppgaver på slike stiler! Det er liksom de samme som går igjen, global oppvarming, chatting, global oppvarming en gang til og en gang til. Misforstå meg rett, jeg synes global oppvarming er et viktig tema, men det er liksom måte på hvor mange ganger man klarer å skrive 2-3 sider om samme tema, men på nye og kreative måter. Men jeg skal gjøre mitt beste. Denne gangen har jeg tenkt å skrive en novelle om en jente som lever langt inn i fremtiden hvor klimaforandringene har skjedd. Så krysser jeg fingrene for at inspirasjonen kommer over meg som en bølge når jeg nå straks krysser ut internet, og åpner Word.

1 kommentar:

  1. Åh, alle disse lekkerbiskenene (skrives det sånn??) som du finner på din nettvandring. *sukk*

    Skriv bare ønskeliste, du. Tiden FLYR!

    SvarSlett