lørdag, februar 20, 2010

The Return

Jeg hadde jo egentlig en plan om at i år skulle jeg blogge alle bøkene jeg leste. Det har jeg på en måte glemt litt av, men men. Jeg leser jo ikke raskere enn at jeg kan rekke å ta meg selv igjen. Så, her kommer første bok, "The Return" av Victoria Hislop. Det er hun som har skrevet "Øya", som jeg skrev om tidligere. Og denne var akkurat like bra. Sonia reiser til Granada, sør i Spania, og der møter hun en barmann som forteller henne en gripende historie om familien som drev baren før han overtok den. Historien han forteller foregår hovedsaklig under den spanske borgerkrigen, så man kan risikerer å lære litt av å lese boken.

Akkurat som hovedpersonen i boka, kjente jeg at jeg skammet meg litt over hvor lite jeg visste om den spanske borgerkrigen. Men, hvis ikke alt Victoria Hislop skrev er bare tull, og det tror jeg ikke, så kan jeg litt mer om den nå.
En veldig god bok. Anbefales!

3 kommentarer:

  1. Den boken ligger klar her, men på norsk da. Gleder meg til den, likte Øya veldig godt. :-)

    SvarSlett
  2. Og dette minner meg jo om at jeg liksom skulle begynne å lese romaner på engelsk. For ikke å bli helt håmenihåffers-dårlig i språket...

    Kanskje jeg ikke skulle begynne med denne, ettersom den til og med innebærer historisk opplæring? Hva vil du anbefale?

    SvarSlett
  3. Veldig enig med deg! Den boka er like bra som den første!
    Jeg gleder meg til hun kommer med en ny bok... :)

    SvarSlett