torsdag, desember 30, 2010

Legospill

I går prøvde vi et spill søsteren min fikk i julegave fra farmor og farfar. Spilllet heter Creationary, og viste seg å være veldig morsomt.
Først triller man en terning som forteller deg en kategori. Så trekker du et kort, og får en oppgave innenfor den kategorien. For eksempel kan kategorien være natur, og oppgaven være marihøne. Så skal du bygge det oppgaven sier, av lego, og de andre skal gjette hva du har bygd. Ikke alltid like lett.
Pappa bygde en bille, som jeg synes lignet mer på en skilpadde.
Og pappas ku, som Julie gjettet var en okse og fikk poeng for. Hmpf.
Mammas stearinlys...
... og min kylling. En annen av oppgavene mine var å bygge en skole. Skikkelig vanskelig. For hvordan viser man egentlig at en bygning ikke er et vanlig hus men enn skole?
Man kan jo sette opp et lekestativ utenfor men en unge i vill lek. Det var ingen som skjønte at det var det jeg hadde bygd, og det kan jeg sagtens forstå. Veldig bra og morsomt spill.

Visste dere forresten at man kan sette fast fingeren i sprekken mellom to legoklosser? Vel, det kan man. Så lærte jeg noe i går også.

1 kommentar: