mandag, september 28, 2009

La det snø!

I dag kom høstens første snø! Ho-ho, det er tidlig. Det var riktignok bare litt, og den rakk jo ikke å legge seg før den smeltet bort, men den første snøen er den første snøen. Jeg er glad i vinter, men ikke riktig så tidlig. Jeg og en venninne har nå lagt planene for været vi vil ha fremover. Først vil vi ha en periode med fint, tørt høstvær og knallblå høsthimmel. Så vil vi ha frost, sånn at forskjellige vann kan fryse igjen, og vi kan gå på skøyter. Og SÅ kan vi få vinter. Og da snakker vi full vinter, hvor den eneste nedbøren skal være snø!


I dag har vi hatt langdag, men dagen gikk overraskende fort. Denne uken har vi tre prøver, den første er en samfunnsfagprøve i morgen. En skikkelig dunderprøve i 4 kapittel. Jeg synes det hadde vært bedre å ha dobbelt så mange prøver med halvparten så mye stoff på hver. På onsdag er det matteprøve og på torsdag er det geografi. Ja, ja, det går sikkert greit.

I gymmen på onsdag skal vi springe 3000-metern. Er litt spent på det. Og i gymmen på fredag skal vi ha "avspenning". Jeg er litt spent på hva det er for noe, høres ut som yoga eller meditasjon eller noe sånt. Det kan bli interessant:)

Bildet er lånt fra Google.

2 kommentarer:

  1. Se her, du:
    http://www.bentemor.com/blogg/?p=1558
    Kanskje Bella strikker vottene sine SELV!?

    SvarSlett
  2. Lykke til på prøvene! Jeg er ikke bekymret for resultatene, for kjenner eg deg rett går det bare fint.
    Må dere SPRINGE 3000-meteren, eller kan dere jogge i et passelig tempo?
    Jeg er helt enig i at snøen godt kan vente litt! Da det snødde i går var vi ute i ballbingen, og det var en kald opplevelse...

    Marianne

    SvarSlett