søndag, september 20, 2009

Confessions of a shopaholic

I går mens jeg var barnevakt så resten av familien filmen "Confessions of a shopaholic". Så i dag har jeg hatt en skikkelig rolig søndag med film midt på dagen. Det er det som er så deilig med helg! Jeg skulle bare ønske at den varte litt lenger! Jeg lurer på hvem i all verden det var som trodde at to dager skulle være lenge nok til å komme seg etter en lang, hard uke med skole/jobb.

Jeg likte filmen, den var absolutt underholdende. Men jeg klarte ikke å la være å irritere meg over alt som var forandret fra bøkene. Jeg skjønner jo at når man skal gjøre en bok om til film, må man forandre på en del, men en del synes jeg det ble helt feil å forandre på. For eksempel det at handlingen plutselig foregår i New York, i stedet for i England (London, tror jeg) som i boken. Og at de plutselig hadde gjort Luke Brandon til redaktør i magasinet hvor Rebecca Bloomwood jobbet, når han egentlig skulle drive et stort, vellykett firma, klarer jeg ikke å la være å irritere meg over.

Men når jeg klare å huske at boka og filmen er to forskjellige ting, så er det absolutt en bra film som er verdt å se. Og bøkene er absolutt verd å lese. Jeg har lest alle fire bøkene flere ganger, og jeg levde meg akkurat like mye inn i historien da jeg leste de for tredje gang, som da jeg leste de første gang. De anbefales helt klart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar