lørdag, april 04, 2009

Påskeferie!

Å, jeg er så glad det endelig er påskeferie! Det har jeg gledet meg til leeenge.

I går hadde jeg en skikkelig koselig siste skoledag før ferien, med Mime Grand Prix for småskole og mellomtrinn, og påskelunsj med klassen.
I dag var jeg og fire venninner i Bodø på shopping. Da kjøpte jeg blant annet to og en halv bok (den ene spleiset jeg og en venninne på), for lesestoff er jo viktig nå som det er påskeferie.





De to bøkene til venstre, "Der regnbuen ender" og "Om du kunne se meg nå", er skrevet av Cecelia Ahern. Hun har også skrevet boken "PS: Jeg elsker deg". Det er en kjempegod (og til tider kjempetrist) bok. Den anbefaler jeg!



Boken til venstre, Lyras Oxford, er fjerde ,og siste (?) bok i serien Den mørke Materie. Det er for så vidt en god serie, den er spennende og alt sånt, men bøkene er unødig lange og de er så slitsomme å lese! Han som har oversatt bøkene har også oversatt Harry Potter-bøkene, og der har han gjort en kjempegod jobb. Men Den mørke Materie har ingen god flyt i språket, og dessuten er det mange lange og "hakkete" setninger. Men, da jeg først hadde begynt på serien, ble jeg jo skikkelig revet med, for som sagt er den jo veldig spennende. Så nå håper jeg at denne boken, hvis det er den siste, kan avslutte serien på en god måte. For en så lang serie uten en god avslutning blir litt meningsløst.

Da jeg på en hobbybutikk oppdaget dette smykket til 5 kroner, måtte jeg jo bare slå til! Bildet er ikke så veldig bra, jeg fikk det liksom ikke helt til. Jeg tok noen bilder rett etter at jeg kom hjem, og de ble bra, men da jeg skulle laste bildene inn på PC-en, oppdaget jeg at jeg hadde tatt bildene uten å ha satt i minnekortet. Jeg trodde ikke det gikk an å ta bilder uten minnekort? Ja, ja samma det. Jeg skal ikke la en slik liten bagatell ødelegge mitt gode påskehumør.

Jeg fikk forresten en 6-er på sitteunderlaget jeg skrev om tidligere. Såå fornøyd!

Ha en riktig fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar