torsdag, oktober 29, 2009

Operasjon Dagsverk

Skolen min er med på Operasjon Dagsverk, som er i dag. Det går ut på at alle de elevene som vil delta, på en eller annen måte skal tjene 300 kroner på å jobbe en dag. Man kan jobbe med hva som helst, poenget er å samle inn penger. Pengene blir deretter samlet inn, og brukt til et godt formål. I år går pengene til utdanning for ungdom med nedsatt funksjonsevne i Malawi, Mosambik, Sør-Afrika og Uganda.
Ni av ti funksjonshemmede i det sørlige Afrika får aldri gå på skole. Rett og slett fordi skolene ikke vil ha dem. Der er det også stor skam knyttet til å ha en funksjonshemming, og derfor velger mange foreldre å holde barna sine hjemme fra skolen.

Dette er absolutt en viktig sak, og det er så lite som skal til fra oss for at det hjelper!
I dag er jeg hjemme og baker brød og rundstykker. Jeg har allerede satt en rundstykkedeig, og nå venter jeg bare på at butikken skal åpne så jeg kan gå og få kjøpt brødmel.

Bildet er lånt fra www.od.no

1 kommentar:

  1. Operasjon Dagsverk er et flott tiltak.
    Tipper mamma ble glad for alt du baket.
    Ha en fin søndag!
    Klem : )

    SvarSlett