torsdag, desember 17, 2009

Snart juuuul!

Sannelig jeg sier dere, det er virkelig ikke lenge igjen til jul. Bare èn uke! Jeg føler meg ganske klar. Jeg tror jeg har kjøpt stort sett alle julegavene som skal kjøpes, og det er bare noen få som ikke er pakket inn. Og julestemningen bygger seg opp og blir stadig større. I dag hadde vi fri fra skolen. Eller, vi ordnet det slik at vi fikk fri fra skolen. Da vi oppdaget i går at de eneste timene som var igjen i dag var to timer hvor vi bare skulle se film gikk vi til læreren, blafret med øyenvippene og spurte pent om det virkelig var nødvendig at vi kom på skolen bare for å se film. Det var ikke helt nødvendig, og det er vel få ting som er så deilig som en uventet fridag. Jeg har egentlig gjort veldig lite i dag. Jeg har lest stort sett hele dagen, men man trenger noen sånne dager også.
Nå har jeg nettopp vært på butikken en liten tur, og det snør, det snør tiddelibom. Nå kom jeg i enda mer julestemning. Jeg måtte bare snurre litt rundt og fange noen snøflak i munnen da jeg var ute. Det har jeg smertelig erfart at man ikke skal gjøre hvis man er i nærheten av ballbinger eller andre harde gjenstander. For hvis man da, mens man snurrer rundt med blikket rett opp, snubler i noe, så får man ganske vondt i panna hvis man faller mot ballbingen eller de andre tidligere nevnte harde gjenstandene.

Nå er det bare en skoledag igjen før juleferien setter inn for alvor. Eller, jeg regner det vel egentlig ikke som skoledag. Vi skal bare spise julefrokost, se på underholdning med diverse elever og gå rundt juletreet. Det blir nok knus-koselig!

1 kommentar:

  1. Ja, det blir fint med juleferie.
    Tenk at skolens ledelse eller hvem det nå er er hjerteråe nok til å holde oss der helt til halv tre! Det er jo alltid såtrivelig å få gå tidlig siste skoledag. Og ingen kan si at vi ikke har prøvd; vi har smisket med både lærere og enhetsleder og andre som kunne tenkes å forandre litt på det, men det var heller resultatløst.

    Marianne

    SvarSlett