søndag, desember 06, 2009

Helg i Oslo

Vi har nå hatt en utrolig koselig helg i Oslo. Vi dro TIDLIG på fredag (jeg stod opp ti på halv fem!). Men det var jo fint, for da fikk vi stort sett hele fredagen til shopping. Mamma, søsteren min og jeg gikk i butikker i mange timer mens pappa var på ett eller annet med jobben. Søsteren min fikk kjøpt seg to julekjoler og jeg ble ferdig med alle venninnegavene. Da vi hadde shoppet oss ferdig og jeg hadde fått noen fine vannblemmer av støvlettene mine, dro vi på besøk til en vennefamilie (dette er bloggen til datteren i familien). Det var utrolig koselig å treffe dem igjen, det blir jo ganske lenge mellom hver gang når man bor så langt unna. Vi overnattet hos dem, og på lørdag dro vi tilbake til Oslo for å treffe storesøsteren min, kjæresten hennes og foreldrene hans. Vi spiste lunsj sammen med dem på Food Story, en veldig bra kafé/restaurant. Jeg spiste en kjempegod focaccia. Etterpå dro vi til Folketeateret for å se Mamma Mia.
Det hadde jeg gledet meg veldig til. Jeg hadde sett filmen, og er generelt glad i ABBA-musikk. Og jeg ble ikke skuffet. Forestillingen var kjempebra, og alt så veldig proft ut. De fleste sang veldig bra, og danserne var også veldig gode. Mamma fikk helt latterkrampe da sikkert 20 dansere kom labbende inn på scenen med dykkerdrakter (eller noe sånt) og svømmeføtter. Men akkurat det var jo veldig komisk, da. Det var også veldig morsomt da musikken plutselig startet igjen etter pausen. Vi satt ganske langt bak, og jeg så bare en hel masse hoder som hoppet høyt i stolene.
Det så ut som om skuespillerne hadde det veldig morsomt, og jeg fikk utrolig lyst til å være en del av en slik forestilling. Det får jeg ofte når jeg ser dansefilmer også. Men det blir spesielt imponerende når du ser noe live, for da vet du jo at det går ikke an å prøve og feile.

På tur tilbake til hotellet etter å ha spist middag gikk vi innom 7-eleven og kjøpte Ben & Jerry's-is. Det hadde vi aldri smakt før, og vi følte oss skikkelig som skuespillere fra en amerikansk film da vi tok på oss pysjen, krøp opp i senga og spiste is rett fra boksen.
Det har vært en veldig koselig helg, men travel, og jeg kjenner at jeg er redd jeg er i ferd med å bygge meg opp et søvnunderskudd som jeg ikke får gjort noe med før juleferien:-)
Nå har jeg sett Kvitt eller Dobbelt - Twilight spesial. Kusinen min sendte en melding i går da vi spiste middag om at hun satt og så på det. Da gispet både jeg og begge søstrene mine i kor og priste oss lykkelige over at NRK har Nett-TV. Twilight-besettelse ligger vel kanskje i genene våre... I morgen har vi naturfagprøve, og jeg er litt spent på hvordan det kommer til å gå. Vi skulle lese til sammen 70 sider, og jeg har bare fått lest igjennom stoffet én gang. Men det er heldigvis stoff hvor det kan hjelpe å tenke litt logisk. Så jeg krysser fingrene for at det ikke er veldig vanskelig spørsmål!

4 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Siden æ leser din mammas blogg ,ble æ henvist hit for å høre hvordan dere har hatt det i Oslo i helgen.
    Morsomt gjengitt av deg, høres ut som dere har hatt det både hektisk og koselig...
    Håper det går bra på naturfag prøven-krysser fingrene for deg i dag!

    SvarSlett
  2. Hei, hei.
    Høres ut som dere har hatt en fantastisk flott Oslo-helg. Du skriver veldig bra så det er moro å lese bloggen din. Jeg skal legge deg i blogglisten min for det er litt artig å følge med en ung blogger også.
    Håper det går bra på naturfagprøven.
    Ha en fin førjulstid.

    SvarSlett
  3. Som den nyskjerrige jeg er måtte jeg innom her for å sjekke. Du er jammen like flink å skrive som din mor. Og veldig koselig at dere alle hadde en fin helg i hovedstaden.Hils din mor og gi henne en klem for at adventgavene er perfekte hver dag.

    SvarSlett
  4. For ei flott helg da! Det er akkurat slik det skal være, shopping, mat, gode venner og akkurat sånn passe lite søvn. Håper prøven din gikk bra i går. Du skriver så flott og det er kjempegøy å poppe innom deg. Håper du får en super adventstid. Klem

    SvarSlett