fredag, oktober 22, 2010

Ondine

I motsetning til bøker, hvor jeg har et mål om å blogge alle bøkene jeg leser, havner filmer her kun hvis jeg synes de er veldig gode eller eksepsjonelt dårlige. Den irske filmen Ondine havner i kategorien veldig god.
Det er litt vanskelig å forklare hva filmen handler om, for av en eller annen grunn er det ikke handlingen som er det viktige. Men, den begynner i hvert fall med at den tidligere alkoholikeren og fiskeren Syracuse får en kvinne i garnet sitt. Han tror først at hun er død, men det viser seg at hun er i live. Noe mer av handlingen tror jeg ikke jeg skal prøve meg på å forklare.
Som sagt så er det av en eller annen grunn ikke selve handlingen som er det viktigste i filmen, og ikke er det særlig fine kostymer eller fine omgivelser, så jeg vet egentlig ikke helt hva det er som gjør den til en bra film. Men det er den, bra altså. Veldig spesiell, men på en fin måte. Helt klart den typen film som ikke lar seg beskrive, men som absolutt burde sees, tro meg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar