fredag, september 25, 2009

Koselig film

Som jeg vel kanskje har skrevet tidligere er jeg glad i koselig filmer. Filmer som man blir glad av. I går så jeg en slik film. "The Jane Austen Book Club" het den. Den er basert på en bok med samme tittel. Som tittelen sier, handler den om en bokklubb som tar for seg seks Jane Austen-bøker. Seks medlemmer, seks bøker, seks måneder.
Dette er beskrivelsen som står på Filmweb:

I dette romantiske relasjonsdramaet starter fem kvinner og en mann en bokklubb der de diskuterer Jane Austens romaner. Som en 2000-tallets versjon av en Austen-roman lever medlemmene i bokklubben med romantiske håp og besvikelser. De universelle og evige problemstillingene i kjærlighet og ekteskap er sentrale temaer og like aktuell nå som på Austens tid. Det diskuteres lidenskaplig og med stor innlevelse, og de seks skjebnene utvikler et nært vennskap med trøst, fortroligheter og misforståelser.


Filmen er perfekt til en høstkveld med dårlig vær.

1 kommentar:

  1. Denne filmen har jeg, nå fikk jeg virkelig lyst til å se den. Du beskriver den så godt.

    SvarSlett