tirsdag, september 08, 2009

I intend to hold you for the longest time

Susi og jeg er ikke alltid helt enige når det gjelder kosing. Jeg vil gjerne kose på henne hver gang jeg ser henne, men hun er av en annen oppfatning.
Hun vil for det første ikke at vi skal løfte henne opp vi skal kose med henne på gulvet der hun ligger fra før av og det må kun foregå når hun er i humør til det. Det er også greit hvis vi sitter/ligger i sofaen og det er hun som oppsøker oss.
Alt annet er uakseptabelt og protesteres på med høylytt mjauing, type katt i ytterste nød.


Jeg har nå kommet fram til en ny taktikk. Jeg har begynt å forberede henne litt idet jeg går bort til henne for å plukke henne opp. Jeg synger bare rett og slett litt: "I think you ought to know that I intend to hold you for the longest time" (fra "For the longest time" av Billy Joel"). Så er hun i hvert fall advart.

Det er mulig det ikke egentlig hjelper så mye, men hva gjør vel det? Det er en fin sang og hvis jeg synger høyt nok, så overdøver det nok pipingen hennes!

4 kommentarer:

  1. Så fine bilda:D

    Nei, ho e ikke riktig klok når d jell kosing nei ;s

    ;o

    Julie :D <3

    SvarSlett
  2. Så søte de var!
    Jeg to katter som heter Myrtel og Smykke.
    Den katten på det siste bildet minnet meg litt om en blanding av Myrtel og Smykke.
    Smykke har de "tegningene" i ansiktet som den katten har, mens Myrtel har stripene! ;D

    SvarSlett
  3. Ultrasøte bilder. Og nå er det HELG! Juhu :-)

    SvarSlett