mandag, september 14, 2009

Jane Austen

Jeg er visst i et klassisk hjørne for tiden når det gjelder lesestoff. Jeg er nettopp ferdig med Stormfulle høyder, og nå har jeg vært på biblioteket og lånt Emma av Jane Austen. Jeg kan ikke helt forstå hvordan Stormfulle høyder kan bli karakterisert som en kjærlighetshistorie. Jeg synes de stort sett bare hater hverandre!


Jeg er kommet ganske godt i gang med Emma, og den virker bra. Men nå må jeg ikke skaffe meg flere bøker før jeg har lest ut de som står i kø. Jeg har i hvert fall fem bøker som jeg allerede har kjøpt og har planer om å lese, og to som jeg skal kjøpe. Men bøker er da tross alt ikke det verste å kjøpe litt mye av!

I dag hadde vi lang dag, og det er utrolig slitsomt! 6 klokketimer med fag er ganske heftig, særlig på en mandag. Men det er greit å ha langdagen helt i starten av uka, så er man ferdig med det. Alle de andre dagene har vi nemlig bare fem timer. Og denne uka tror jeg kommer til å gå fort. I morgen skal vi nemlig på tur i Klungsetmarka, og på onsdag og torsdag skal vi på klassetur til Bliksvær, en øy utenfor Bodø. Det tror jeg skal bli koselig.

Ha en fin september-uke!

2 kommentarer:

  1. Å, jeg leste også Stormfulle høyder, da jeg var på din alder. Husker jeg leste alt av forfatteren Victoria Holt og.....
    Håper dere får fint vær, gled deg til Bliksvær.
    Alle øyene utenfor Bodø er vakre.
    Klem : )

    SvarSlett
  2. Jeg har lest både Stormfulle Høyder og Emma : ) Emma er faktisk en av mine favoritt bøker, jeg foreslår at du leser Northanger Abbey og Pride and Prejudice hvis du ikke har gjort det for de er virkelig kjempe gode bøker : )

    SvarSlett