onsdag, mai 06, 2009

Eksamen? Nå?

Jeg lurer virkelig på hvor tiden ble av. Jeg synes jeg nettopp begynte i 10. og nå er jeg snart ferdig. Da vi begynte på skolen igjen i høst, syntes jeg det var leeenge igjen til eksamen, men nå er den plutselig her.

I dag, klokken 9.00 satt vi spente og litt nervøse og ventet på å få vite hvilket fag klassen kommer opp i til skriftlig eksamen. Og vi var mange som jublet ganske høyt da vi fikk vite at det ble matte.




Jeg har den siste uken gått og krysset fingrene og håpet på matte, så i dag er jeg ganske glad. Så da er det vel bare å sette i gang med å pugge formler så jeg er klar til eksamen på onsdag. Og burde jeg ha tid til pugging nå, for jeg er endelig ferdig med særoppgaven som jeg har holdt på med siden januar. Og takk Gud for at jeg er ferdig, nå er jeg kjempelei av vindkraft og vannkraft.


Og i dag har jeg startet nedtellingen til 17. mai. Jeg gleder meg sånn! Da skal jeg endelig få bruke bunaden min igjen. Jeg har ikke brukt den siden konfirmasjonen min i juni i fjor, og jeg liker den så godt! Det eneste problemet er skoene. De er ikke akkurat gode å gå i en hel dag. Det er mulig det blir litt bedre når jeg får gått de inn. I håp om at det vil hjelpe går jeg litt i bunadsskoene av og til her hjemme. Og jeg må si det er en elegant kombinasjon med lappete dongeribukse og bunadssko!


Og jeg har mer å glede meg til enn bare 17.mai-feiringen. Samme kveld drar nemlig klassen min på klassetur til Stockholm. Først tar vi nattoget fra Fauske til Trondheim, og derfra skal vi ta en hel masse andre tog før vi forhåpentligvis til slutt ender opp i Stockholm. Det gleder jeg meg også veldig til, vi har samlet inn penger siden åttende klasse, og nå til helgen er det siste dugnad, maling av en barnehage, og så er vi klare til å dra.


Det er litt mye som foregår for tiden, så det går saaaakte fremover med lapppeteppet mitt. Men, men, det må vel bli ferdig en gang.

Jeg har forresten begynt å lese Harry Potter og dødstalismanene på engelsk. Jeg er overrasket over hvor greit det går å lese på engelsk. Jeg har ikke lest noe særlig på engelsk før. Men det er klart, at jeg har lest boken på norsk tre ganger gjør det jo litt lettere å forstå handlingen...:)

Bildene er forresten lånt fra www.tv2.no og http://english.people.com

6 kommentarer:

  1. Lykke til med matteeksamen!Må nok følge med på bestemorteppet ditt :) Blir nok kjempefint. Ja....og pusene da....sukk....sååå søte!

    SvarSlett
  2. Så heldig du er som skal til Stockholm. Jeg har aldri vært der, men det er en av byene som står øverst på reiseønskelista mi. Håper du skriver litt om turen når du kommer tilbake, alltid gøy med reisetips. Masse lykke til med matteeksamen!

    SvarSlett
  3. Og jeg syns du nettopp begynte i FØRSTE klasse! Så jeg lurer på hvor alle årene blir av... Mammaklem :-)

    SvarSlett
  4. Masse lykke til med matteeksamen.
    Ønsker deg en god helg

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg du har, og så mye fint du har laget.
    Her kom tiende opp i engelsk,noe sønnen min var glad for. Masse lykke til med eksamen!

    SvarSlett
  6. Harry Potter på engelsk er hundre ganger bedre enn Harry Potter på norsk, så du må nok starte forfra og lese alle bøkene på orginalspråket. Oversetteren har dessverre startet med å oversette den første boka som en ren barnebok, dermed datt en del sider bort. Dette oppdager du nok nå som du er litt eldre...Kos deg med Harry Potter og lykke til på eksamenene dine!

    SvarSlett