lørdag, januar 15, 2011

I am Sam

I går så jeg filmen "I am Sam" og det er den beste filmen jeg har sett på riktig lenge. Sean Penn spiller hovedrollen som den mentalt tilbakestående Sam, som har samme intelektuelle nivå som en sjuåring. I begynnelsen av filmen får Sam en datter, og da moren til jenta stikker av, har Sam alene ansvaret for den lille babyen som han gir navnet Lucy. Med hjelp fra venner klarer Sam og Lucy seg fint de første årene. Men etter hvert som Lucy blir eldre, går hun forbi farens intelektuelle nivå, og da kommer barnevernet på banen. På Lucys sjuårsdag blir hun tatt fra Sam, og dermed begynner Sams kamp for å få tilbake datteren.
Som jeg sa, så er dette en av de desidert beste filmene jeg har sett på lenge, og jeg vil anbefale den til ALLE! Den er veldig trist, men på en utrolig fin måte. Se den!

2 kommentarer:

  1. Den filmen tror jeg jeg har sett, den virker hvertfall veldig kjent. :-)

    SvarSlett
  2. "I Am Sam" er en nydelig, nydelig film! Det er lenge siden jeg så den men jeg husker den godt enda.

    SvarSlett