søndag, desember 19, 2010

Pepperkakepynting

På tirsdag har jeg bursdag, så i dag har familie og slekt vært her på bursdagsfrokost. En veldig hyggelig tradisjon!
Nå i ettermiddag har jeg, Julie og Fredrick pyntet pepperkaker mens vi så på Jul i Valhall, som for øvrig er en veldig fin adventsserie.
Vi pyntet pepperkakene med melis og non-stop. Både vanlige non-stop og de lyse med melkesjokolade. De originale smaker best, synes jeg, men de med melkesjokolade er penere å se på.
Å bake pepperkaker er veldig koselig, synes jeg, og deigen er farlig god. Men å spise de ferdigstekte pepperkakene er liksom ikke fullt så stas. Men hvis det er halvt om halvt med non-stop og pepperkake, da er det straks mer spennende!
På torsdag hadde jeg framføring i spansk, og det var den siste framføringen/prøven/innleveringen denne terminen. Så nå er det bare kos og juleaktiviteter igjen. Superhyggelig! (Framføringen gikk forresten overraskende bra, og gruppa fikk karakteren seks.)
Det er fortsatt to skoledager igjen før ferien starter på tirsdag (på bursdagen min!), men disse to gjenværende dagene blir nok mest avslutning, film-seeing og lignende. Det takler jeg.
Jeg synes det er litt morsomt med de litt utradisjonelle pepperkakeformene, sånn som katter og sauer. De er også veldig godt egnet til pynting, og har en tendens til å få veldig intense blikk og personlighet.
Etter min mening toppet denne sauen, pyntet av Julie, listen over søte pepperkaker.
Det var selvfølgelig skammelig om vi skulle latt de ubrukte non-stopene ligge igjen, så vi tok ansvar og spiste dem. Og i ekte blogg-ånd, laget jeg en makron av non-stop og melis.
Nå er alle julegavene kjøpt, så nå er det bare gavepakking, pepperkakehusbaking og andre koselige ting som gjenstår. Å, som jeg liker jul!
Trykk her, så kan du se pepperkakene vi pyntet i fjor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar