Og det var tydeligvis ikke bare jeg som tenkte i de baner. En gutt i klassen sa da han gikk for å hente gruppas mikroskop: "Å, nå fikk jeg skikkelig Twilight-stemning." Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg tror han er den eneste i klassen som er i nærheten av å være like besatt av Twilight som jeg er.

Det viste seg snart at det var ikke løkceller vi skulle se på. I hvert fall ikke i dag. I dag var det bare innføring i hvordan man bruker et mikroskop, ettersom det var nytt og ukjent for de fleste. Men jeg håper sterkt og inderlig at vi senere skal se på mitose i løkceller, og da skal jeg absolutt sørge for at jeg setter meg sammen med en gutt som er villig til å snakke engelsk, og dessuten late som om han har vært bortreist noen dager. Også skal jeg blafre med øyenvippene for å få læreren til å skjønne at det er en kjempegod idé at han gullakkerer en løk og gir den til dem som løser oppgaven fortsatt.
At Twilight er godt for engelsk-praksisen din har jeg lenge skjønt - og satt pris på, men at det også skulle motivere for økt naturfaginnsats hadde jeg ikke forutsett.
SvarSlettKanskje det er noen andre skolescener i filmen(e) som også kan inspirere?
Hilsen pappa